wtorek, 13 grudnia 2016

La Veganista WYPIEKI



Nicole Just "La Veganista.Wypieki" - recenzja książki

Piecznie ciast nieodłącznie kojarzy nam się z domem, ciepłem rodzinnym a babcine ciasta to klasyki do których wspomnieniami wracamy cały czas. Jak więc upiec ciasto kiedy np. jesteśmy na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej? Wydawać by się mogło to niemożliwe-  ciasto bez jajek czy masła. A krem bez śmietany. A jednak! Jest to możliwe co więcej jest równie pyszne i cudownie apetyczne. Z powodzeniem możemy upiec pyszne wegańskie ciasto, które smakiem nie ustępuje tradycyjnym wypiekom. Jakie było moje zdziwienie kiedy przeczytałam że można zrobić ,,wegańskie biało” czy pyszny krem do toru bez nabiału. Ale to tylko początek. Ponieważ w książce znajdziecie całe mnóstwo informacji o zamiennikach tradycyjnych produktów takich jak tłuszcz, masło, jaja czy nabiał.





LA VEGANISTA - NICOLE JUST
Nicole Just  jest autorką bloga La Veganista na którym znajdziecie nie tylko wiele przepisów na smaczne w przygotowaniu potrawy, ciasta oraz wypieki ale również rady odnośnie gotowania i zdrowej kuchni. Choć nie jestem na diecie wegańskiej, często szukam i staram się ulepszyć i ,,uzdrowić „ swoją kuchnię. Bardzo chętnie sięgam po wegańskie przepisy które są pełne smaku i wartości odżywczych. Z przyjemnością więc zabrałam się do lektury tej pozycji.
Książka  zachwyciła mnie od kiedy po raz pierwszy ją zauważyłam.  Piękna oprawa, cudowne i apetyczne zdjęcia wypieków.  Cała oprawa i opisy są jasne i czytelne, co jest ogromną zaletą. Książka ma 192 strony i aż 90 przepisów.

Została podzielona na pięć rozdziałów:
I Serwis
II Słodkie małe grzeszki
III Wreszcie czas na kawę!
IV Wyjątkowo delikatne torty
V Dla odmiany coś na słono








SERWIS 
Tutaj znajdziemy wprowadzenie i ogólne informacje dotyczące wegańskich wypieków. W tym rozdziale dowiemy się czym zastąpić tradycyjne produkty, jak przygotować wegańskie białko, krem do tortu i jak sprawić by wypieki były smaczne i zawsze udane.

SŁODKIE MAŁE GRZESZKI 
Ten rozdział to zbiór przepisów na przeróżne muffinki, cupcakes, wafle, ciasteczka i inne drobne wypieki. Zdjęcia są piękne a ciasteczka tak apetyczny że każdy łasuch oglądając je na pewno zapragnie coś szybko upiec. Ja wypróbowałam przepis na kokosowe makaroniki które okazały się przepyszne.

WRESZCIE CZAS NA KAWĘ! 
W tym rozdziale znajdziecie między innymi podstawowy przepis na ciasto kruche, szarlotkę, ciasta z owocami, czy różne tarty.



WYJĄTKOWO DELIKATNE TORT
Jak sam tytuł wskazuje w tym rozdziale znajdują się przepisy na wyjątkowe okazje. Jak upiec pyszny wegański tort na urodziny ?  Z tymi przepisami to nic trudnego. Wszystkie wyglądają smakowicie ale mnie zachwycił tort pralinowy, który zamierzam niedługo upiec.

DLA ODMIANY COŚ NA SŁONO 
Ten rozdział to wypieki na słono. Znajdziemy tutaj przepisy na chleb, bułeczki czy wytrawną tartę.



Ksiązke jest idealnym prezentem pod choinkę dla każdego wegetarianina. Jest piękna, bardzo praktyczna a przepisów jest tak wiele że każdy wybierze coś co go zachwyci. Polecam ksiązke zarówno osobom początkujących jak i wielbicielom pieczenia gdyż przepisy są bardzo zróżnicowane. Od bardzo łatwych ciasteczek po wykwintne torty.
Przepisy są napisane jasno i opatrzone dodatkowo komentarzem autorki. Książe uważam ze świetną i na pewno nie będzie to pozycja która tylko jest ozdobą regału- będzie w mojej kuchni gościła bardzo często.


Autor: Nicole Just
Tytuł: La Veganista Wypieki
Wydawnictwo: Esteri
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 192
Oprawa: twarda
Link do strony wydawnictwa: http://esteri.pl/ksiazka/la-veganista-wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz