środa, 25 listopada 2015

Płatki jaglane

Płatki jaglane są świetną alternatywą dla leniuchów, ponieważ nie trzeba ich gotować tak jak kaszy. Wystarczy zalać gorącą wodą lub mlekiem, zostawić na 2-3 minuty i gotowe. Te zalane wodą można ponownie zalać jogurtem, dodać owoce i mamy pyszne śniadanie zrobione w kilka minut.

W płatkach jaglanych znajdziemy:
- Wysoką zawartość żelaza - pełni ważną rolę podczas transportu krwi, a jego niedobór grozi anemią.
- Wapno - jest jednym z podstawowych budulców tkanki kostnej.
- Lecytynę -  Ważny składnik zapewniający dobrą pamięć i koncentrację.
- Fosfor - budulec kości, zębów, DNA i RNA. Bez tego składnika, tkanki nie funkcjonują prawidłowo.
- Potas - pełni ważną rolę podczas kurczenia mięśni, jego niedobór jest przyczyną nadciśnienia tętniczego.

Płatki jaglane nie zawierają glutenu, za to są źródłem białka roślinnego. Oprócz wyżej wymienionych właściwości, dobrze usuwają toksyny z naszego organizmu i dodają energii na cały dzień. Jak widać, warto je włączyć do swojej codziennej diety dla zdrowia i urody. 

Już jutro na blogu przepis na pyszną tartę z owocami na cieście z płatków jaglanych. 

 
Płatki jaglane jako produkt zbożowy, zawierają cenne witaminy z grupy B oraz wiele innych składników, które korzystnie wpływają na zdrowie i wygląd skóry, włosów i paznokci. Dodatkowo, ich atutem jest brak zawartości glutenu, co czyni je dobrym produktem dla osób chorujących na celiakię

http://bonavita.pl/platki-jaglane-wlasciwosci-wartosci-odzywcze-i-zastosowanie