sobota, 7 marca 2015

Domowa zdrowa pizza- idealna

Przepisów na pizzę jest wiele. Ja nareszcie znalazłam swój idealny. Piekę pizze tylko z wykorzystaniem takich składników i proporcji a zawsze udaje się wyśmienicie. Zdarzało mi się już upiec zakalec, ciasto które przypominało ,,glinę". Mąki pełnoziarniste wymagają więcej uwagi i czasu w przygotowaniu ale nie ma co się zniechęcać- smak wynagrodzi nam wszystko. Pizza idealna na weekend, na spotkanie ze znajomymi czy w gronie rodzinnym. Zróbcie więc podwójną porcję! ;)

SKŁADNIKI NA CIASTO ( 2 pizze)

30 g świeżych drożdży
200 ml ciepłej wody

szczypta soli

2 łyżki oleju ryżowego

300 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej

PRZEPIS
Wodę i drożdże wymieszać, odstawić na kilka minut. Dodać pozostałe składniki i wyrobić. Odstawić do wyrośnięcia w misce przykryte ściereczką. Podzielić ciasto na dwie części i uformować pożądanej wielkości okręgi. Obłożyć warzywami. Ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Piec najpierw 10 minut w temp.50 stopni a potem 20 minut w temp.180-200 stopni.