wtorek, 4 listopada 2014

Orzechy piorące od VIVIO

W ramach współpracy z firmą VIVIO otrzymałam orzechy piorące. Pierwszy raz spotkałam się z nimi podczas otrzymania paczki od VIVIO. Nie miałam wcześniej pojęcia o ich istnieniu a tym bardziej zastosowaniu. Jakież było moje zdziwienie kiedy szukając informacji o owych orzechach, okazało się iż są bardzo popularne wśród osób ,,EKO" które nie używają tradycyjnych środków chemicznych. O orzechach piorących możecie przeczytać i zakupić je na stronie firmy VIVIO :http://www.vivio.pl/orzechy-piorace. Sprawdźmy więc co firma pisze o ich zastosowaniu:

Orzechy piorące pochodzą z indyjskich i neapolskich drzew o nazwie "Sapindus Mukorossi".
Z zebranych  owoców  tego drzewa usuwa się środek, a łupiny suszy tak długo aż osiągną ciemny kolor.

To właśnie łupina jest środkiem piorącym i czyszczącym, ponieważ posiada substancję o nazwie saponina. Saponina w kontakcie z wodą zamienia się w pianę, za pomocą której można wyprać ubrania lub umyć naczynia.

Orzechy piorące mają szerokie zastosowanie. Najbardziej znane jest ich użycie jako środka piorącego. Saponina, znajdująca się w łupinach orzechów, w kontakcie z wodą zamienia się w myjącą pianę, o właściwościach czyszczących i odtłuszczających.  

Orzechy stosuje się też w zmywarkach, zamiast tradycyjnych tabletek do zmywarek.

Podczas sprzątania domu można użyć orzechów piorących jako substancji czyszczących i odtłuszczających.

Orzechy mają zastosowanie także w pielęgnacji ciała, jako środki do mycia włosów i ciała. Stosuje się je także jako środki do pielęgnacji roślin i zwierząt.
Postanowiłam dać im kolejną szansę, gdyż po pierwszym użyciu byłam bardzo nie zadowolona. Niestety, każdy kolejny raz pokazywał to samo. Pranie nie miało miłego zapachu, niby wyprane ale jednak nie wyglądało świeżo i zachęcająco. Nie radziły sobie z większymi plamami. Po 3-4 praniach stwierdzilam, ze nie ma sensu. Próbowałam również używać ich do czyszczenia kuchni i podłogi. Również nie zauważyłam dobrego efektu. Jakbym myła samą wodą. Zostanę jednak przy tradycyjnych sprawdzonych środkach. Ale jeśli macie ochotę wypróbować to orzechy piorące możecie kupić tutaj: http://www.vivio.pl/orzechy-piorace.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz