sobota, 26 kwietnia 2014

Ciasto kruche ze śliwkami

Bardzo szybkie i pyszne ciasto ze śliwkami. Możecie również przygotować małe ciasta (jak u mnie) które stanowią porcję od razu  bez krojenia :) Posypane cukrem pudrem- poczułam się jak w lato kiedy to królują ciasta z owocami. Ja oczyszczam zamrażarkę z owoców przygotowując się do sezonu :) Do ciasta pasują również inne owoce, jeśli nie macie śliwek świetnie sprawdzą się również maliny, truskawki czy inne kwaskowe owoce. Polecam :)

 

Składniki

  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1/2 kostki masła
  • 1/2 szklanki cukru ( u mnie ksylitol)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 kg śliwek
1.Wszystkie składniki (MĄKĘ JAJKO,MASŁO,CUKIER,PROSZEK DO PIECZENIA) zagnieść do gładkiego ciasta.
2. Włożyć do zamrażalnika na ok 15 min.
3.Ciasto rozłożyć na kwadratowej blaszce i wyrównać. Widelcem zrobić ,,dziurki"
4. Na ciasto ułożyć umyte i pokrojone śliwki.
5.Piec w piekarniku ok 45 min w 200 C. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.








1 komentarz:

  1. Zrobiłam z podwójnej ilości składników i był to mój cukiernicy wyrób. Muszę przyznać nieskromnie, że udany:) Bardzo dziękuję za smakowity przepis. Tigress

    OdpowiedzUsuń