piątek, 19 czerwca 2015

Fasolka szparagowa z masłem, czosnkiem i pietruszką

Fasolkę szparagową oraz cukinię można śmiało zaliczyć do grona najzdrowszych warzyw świata. Przede wszystkim są one niskokaloryczne (15-30 kcal/100g), a przy tym zawierają pełen przekrój składników odżywczych. Fasolka jest doskonałym źródłem witamin A, C, K, witamin z grupy B, potasu, magnezu oraz żelaza. Z kolei cukinia zawiera dużo witaminy C, witamin z grupy B, potasu oraz krzemu - pierwiastka, który jak niedawno odkryto, ma istotny wpływ na zdrowie skóry i paznokci. Ponadto fasolka zawiera także sporo błonnika pokarmowego (około 3g/100g). Warunkuje on prawidłową pracę układu pokarmowego, wpływa pozytywnie na profil lipidowy (obniża poziom złego cholesterolu), zmniejsza wchłanianie tłuszczu z diety, a także ma działanie przeciwnowotworowe. A  Przede wszystkim jest PYSZNA! Kiedy przychodzi sezon na młodą fasolkę zajadam się nią bardzo często. Już pisałam że jest to zdecydowanie moje ulubione warzywo wiosenne. Dziś prosta i smaczna fasolka z masłem, czosnkiem i pietruszką.

SKŁADNIKI
1 kg fasolka szparagowej
3 łyżki masła
2 ząbki czosnku
natka pietruszki

PRZEPIS
Odcinamy końcówki fasolek. Myjemy i przekładamy do parowaru. Gotuję al'dete ok 10 minut. Na patelni rozgrzewam masło i chwilę podsmażam czosnek. Dodaję ugotowaną fasolkę. Całość mieszamy, posypujemy obficie natką pietruszki. PYSZNA!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz