sobota, 13 grudnia 2014

Ciasto pomarańczowe z aromatem Świąt!

Święta, święta, święta! Już za chwilę, już coraz bliżej. W powietrzu czuć atmosferę Bożonarodzeniową, zapachy pomarańczy, piernika i cynamonu są już wszechobecne. Ja już od początku grudnia zaczęłam przygotowania. Niestety brak czasu zmusił mnie do chwilowej ciszy na blogu- ale obiecuję nadrobić :) Dziś pierwszy post z przygotowań przedświątecznych! A w nim pyszne ciasto pomarańczowe, idealne na święta. Oczywiście zdrowe, na dodatek bezglutenowe i pełne świątecznego aromatu. Koniecznie do wpisania w świąteczne słodkie menu. Dziś oczywiście nie próżnuję w kuchni. W planach na weekend mam:
- struclę jabłkową z rodzynkami
- barszcz z suszonymi grzybkami
- pyszną sałatkę z makaronem owsianym
- ciasto czekoladowe z burakami
Przepisy oczywiście będą na blogu. Mam nadzieje że zachęcą was do wykorzystania ich w święta. Oprócz kulinarnych planów czas rozpocząć porządki oraz dokończyć dekorację świąteczną mieszkania. A jakie plany weekendowe u was?:)

SKŁADNIKI
250 g mąki bezglutenowej ( u mnie ryżowa)
3 jaja
50 g oleju kokosowego
ksylitol 3 łyżki
5 pomarańczy
na polewę:
serek naturalny
1 łyżka ksylitolu w pudrze
PRZEPIS
Pomarańcze dokładnie szorujemy. Całe wraz ze skórką gotujemy aż staną się miękkie, ok 1 godziny. Ostudzone blendujemy na gładką masę. Dodajemy mąkę, rozpuszczony olej kokosowy, jajka, ksylitol. Całość dokładnie mieszamy. Przekładamy do formy i pieczony ok 45 min w 180 C. Polewę przygotowujemy miksując serek naturalny z ksylitolem. Upieczone ciasto studzimy i polewamy polewą. Przechowujmy w chłodnym miejscu.



2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń