sobota, 23 sierpnia 2014

Sałatka z serem scamorza

Ser scamorza zapewne znany jest wielbicielom sera. Ja odkryłam go całkiem niedawno, kiedy w restauracji dostałam pyszną sałatkę z dodatkiem tego sera. Postanowiłam poszukać go w sklepach- jak się okazało jest dostępny w kilku pobliskich mi sklepach. Nie czekając kupiłam opakowanie i postanowiłam eksperymentować w kuchni. Dla osób które nie znają sera scamorza, kilka informacji które mam nadzieje zachęca was do wypróbowania- zapewniam jest przepyszny!

Scamorza w kształcie gruszki jest świeżym serem z krowiego mleka, przypominający nieco ser Provolone. Wytwarza się go metodą pasta filata. Masa serowa jest biaława i ma słodko-kwaśny smak. Wprawdzie produkcja sera trwa przez cały rok, jednak jej największe nasilenie przypada na lipiec i sierpień. Ser ten można również wędzić podobnie jak mozzarellę. Idealny ser do pieczywa, sałatek, zapiekania i grillowania.




PRZEPIS
Gotujemy różyczki brokuła al'dente. Pomidorki koktajlowe kroimy w mniejsze kawałki. Ser scamorze kroimy w półplasterki, czerwoną cebulę w pióra. Wszystkie składniki umieszczamy w misie i mieszamy. Przygotowujemy sos. Mieszamy 1 łyżkę soku z cytryny, łyżkę oliwy, 3 łyżki wody, sól, pieprz, łyżeczkę łagodnej musztardy. Sos dokładnie mieszamy i dodajemy do sałatki. Odstawiamy do lodówki aby smaki się ,,przegryzły". Pyszna!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz