niedziela, 2 marca 2014

Rogaliki krucho-drożdżowe na ostatki

Sobota minęła mi jak zazwyczaj w kuchni :) Tak lubię najbardziej :) Piękna pogoda zachęca do korzystania ze świeżego powietrza ale ja odłożyłam to na dziś. Niedzielny spacer i zabawy w ogrodzie z ukochanym psiakiem. Fantastycznie, że już minęły (i oby już nie wróciły) smutne szare i zimowe dni. Czekam z utęsknieniem na piękną wiosnę i ciepłe lato. A wracając do kuchennej soboty powstała u mnie produkcja rogalików- pyszne dla całej rodziny, jak ostatki to ostatki więc wyprodukowałam ich mnóstwo. Dla każdego coś dobrego więc rogaliki są z 3 nadzieniami: z serem, konfiturą oraz kajmakiem. Polecam i zapraszam na przepis!

PRZEPIS

300 g mąki pszennej tortowej + do podsypania
100 g  masła
3/4 szklanki śmietany 18%
30 g świeżych drożdży
1 duże jajko
4 łyżki cukru
nadzienie: u mnie konfitura, ser biały i kajmak.

Pokruszone drożdże zasypać cukrem i dodać lekko ciepłą śmietanę zostawić na 15 minut, po tym czasie wymieszać łyżką aż drożdże całkowicie się rozpuszczą. Do miski przesiać mąkę, dodać miękkie masło, roztrzepane jajko rozczyn. Wyrobić gładkie, lśniące ciasto. Zostawić do wyrośnięcia na 1 1/2 godziny.
Z ciasta uformować 4 kulki. Rozwałkować na 4 placki, podsypując lekko mąką. Każdy placek pokroić na 8 trójkątów. Na każdym trójkącie w jego szerszej części ułożyć po łyżeczce nadzienie. Zwinąć od szerszego końca formując rogaliki. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez około 15 minut w 200 stopni Club na lekko złoty kolor. Udekorować lukrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz