poniedziałek, 20 stycznia 2014

Królik w sosie śmietanowym

Królik budzi wiele kontrowersji. Część z osób, które znam kulinarnie twierdzi iż nigdy nie zje a tym bardziej nie będzie przyrządzać królika. Znam też osoby, które uważają że mięso królika zarówno jak konina są nie do przyjęcia. Jakie jest wasze zdanie? Czy takie mięso gości w waszej kuchni ?? Ja przyznam, że królika pierwszy raz jadłam całkiem niedawno. Jadłam świadomie. Bo moi rodzice mówią, że jako mała dziewczynka jadałam to mięso. Jednak ja tego nie pamiętam- chyba byłam zbyt mała i tego nie świadoma. Rodzice hodowali króliki, więc pamiętam je jako kochane miłe zwierzaczki. I przyznać muszę, mięso królika jest pyszne. Nie mogę go porównać do innego, jest bardziej delikatne a w pysznym sosie to niebo :) Polecam spróbować, jeśli jeszcze nie mieliście okazji. Chętnie też poznam, wasze zdanie dotyczące jedzenie mięsa królika oraz innych gatunków mięs. Czy eksperymentujecie w kuchni i próbujecie nowych smaków? Czy stawiacie na klasykę jak większość: kurczak i wieprzowina ? A teraz przepis na pysznego królika.

1 królik
3 łyżki mąki
2 łyżki masła klarowanego do smażenia
750 ml rosołu
1 mały kubek jogurtu naturalnego
2-3 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
1 drobno pokrojona cebula
tymianku, sól, pieprz


Królika należy umyć, osuszyć i podzielić na części. Posolić i oprószyć dwiema łyżkami mąki. W garnku rozgrzać masło i delikatnie obsmażyć części królika z każdej strony. Pod koniec smażenia dodać cebulę i zrumienić na złoty kolor. Całość zalać rosołem, włożyć marchewki, seler i pietruszkę. Gotować pod przykryciem przez godzinę. Do kubka z jogurtem dodać kilka łyżek gorącego sosu z gotowania, wymieszać i całość przelać do potrawki. Ten sam kubek po jogurcie napełnić do połowy zimną wodą i rozprowadź w niej 2 łyżki mąki. Wlać do garnka z gotującym się królikiem, dokładnie zamieszać i doprowadzić do wrzenia. Doprawić do smaku, dodać np. koperek lub inne ulubione zioła. 



2 komentarze:

  1. Nie częste danie na naszych stołach, wygląda apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam królika to najzdrowsze mięsa chude, super przepis :)

    OdpowiedzUsuń